GRI-2007-443

Title:Η επίδραση ενός προγράμματος εξάσκησης αυτο-ομιλίας στην αυτοπεποίθηση και στο άγχος σε νεαρούς αθλητές αντισφαίρισης
The effect of a training program of self-talk in confidence and anxiety in young tennis players
Authors:Μπουμπάκη, Σοφία Χρυσόστομου
Publ. Date:2007
Abstract:Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να εξετάσει την επίδραση ενός προγράμματος αυτό-ομιλίας στην αυτοπεποίθηση και το άγχος νεαρών αθλητών αντισφαίρισης. Στην έρευνα συμμετείχαν 38 αθλητές με μέσο όρο ηλικίας 13.61 (± 1.48) χρόνια. Όλοι οι συμμετέχοντες είχαν εμπειρία αγώνων σε τοπικό ή περιφερειακό επίπεδο. Το πείραμα ολοκληρώθηκε σε πέντε ενότητες. Αρχικά οι αθλητές μετρήθηκαν σε μια δοκιμασία στο forehand drive, κάτω από τις ίδιες συνθήκες άγχους που είχαν δημιουργηθεί για το πείραμα. Στην συνέχεια οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, μια πειραματική και μια ομάδα ελέγχου. Η πειραματική ομάδα για τις επόμενες τρεις ενότητες εξασκήθηκε στη χρήση της αυτό-ομιλίας. Η ομάδα ελέγχου ακολούθησε το ίδιο προπονητικό πρωτόκολλο, ωστόσο αντί για τη χρήση της αυτό-ομιλίας στους συμμετέχοντες δόθηκαν συνοπτικές διαλέξεις για θέματα τεχνικής και τακτικής. Στην τελευταία ενότητα του πειράματος, και οι δύο ομάδες επανέλαβαν την δοκιμασία της αρχικής μέτρησης, κατά την οποία η πειραματική ομάδα χρησιμοποίησε αυτό-ομιλία παρακίνησης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η αυτοπεποίθηση της πειραματικής ομάδας αυξήθηκε (p < .05) και το γνωστικό άγχος μειώθηκε (p < .05) ενώ παράλληλα βελτιώθηκε και η απόδοση (p < .01). Αντίθετα, δεν παρατηρήθηκαν αλλαγές στην ομάδα ελέγχου. Τα αποτελέσματα της έρευνας υποδεικνύουν ότι η αύξηση της αυτοπεποίθησης και η μείωση του γνωστικού άγχους μπορεί να είναι δύο από τους μηχανισμούς που ερμηνεύουν τη θετική επίδραση της αυτό-ομιλίας στην απόδοση.

The purpose of the study was to examine the effect of a self-talk training program on confidence and anxiety in young tennis players. Participants were 38 athletes with a mean age of 13.61 (± 1.48) years. All participants had previous competitive experience. The study was completed in five sessions. At the first session, all participants performed a forehand drive test. Subsequently, participants were divided in two groups, experimental and control. For the following three sessions the experimental group practiced the use of self-talk. The control group followed the same training protocol, only instead of self-talk participants were given small lectures on technical and tactical aspects. At the last session, both groups repeated the test with the experimental groups using the self-talk technique. The results showed that for the experimental group confidence increased (p < .05) and cognitive anxiety decreased (p < .05), while at the same time performance improved (p < .01). In contrast, no significant differences were identified for the control group. The results of the study suggest that the enhancement of confidence and the reduction of anxiety are two of the mechanisms explaining the facilitative effects of self-talk on performance.
Department: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Θεσσαλονίκης
Supervisor:Χατζηγεωργιάδης, Αντώνης
Keywords:Αυτο-ομιλία, Απόδοση, Αυτοπεποίθηση, Αγχος, Λειτουργίες, Self-talk, Performance, Self-confidence, Anxiety, Functions
Full Text:Fulltext: Main PDF

 Record created 2009-06-22, last modified 2012-04-26