GRI-2009-2035

Title:Οι κατ' οίκον εργασίες στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: απόψεις εκπαιδευτικών
Homework in primary and secondary education: the perceptions of teachers
Authors:Βαφειάδου, Ασπασία Κωνσταντίνου
Publ. Date:2008
Abstract:Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το ζήτημα της ανάθεσης και της χρησιμότητας των κατ' οίκον εργασιών στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πρόκειται για ένα αμφιλεγόμενο, σπουδαίο, αλλά ταυτόχρονα και διαχρονικό θέμα που έχει προκαλέσει αρκετές συζητήσεις διεθνώς αλλά και στη χώρα μας. Στο θεωρητικό μέρος της εργασίας εξετάζονται, μέσω της ελληνόγλωσσης και της ξενόγλωσσης βιβλιογραφίας, οι παιδαγωγικοί και διδακτικοί στόχοι των κατ' οίκον εργασιών, ο τρόπος και ο λόγος ανάθεσης τους στους μαθητές, η εμπλοκή των γονέων στην εκτέλεσή τους, οι θετικές και οι αρνητικές επιδράσεις τους στη σχολική επίδοση των μαθητών και στις σχέσεις εκπαιδευτικών-μαθητών-γονέων κ.α. Το εμπειρικό μέρος της εργασίας παρουσιάζει την έρευνα που διεξήχθη ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης και όμορων νομών (Κιλκίς, Σέρρες, Πιερία), η οποία εξετάζει τις στάσεις και τις απόψεις των εκπαιδευτικών για την ανάθεση και τη χρησιμότητα των κατ' οίκον εργασιών στους μαθητές.

Drawing primarily from the fact that homework is the predominant cause of friction between school and home, this study discusses the value of homework assignements in primary and secondary education. This issues explored theoretically include the pedagogic and educational aims of homework, the means and the reasons of homework assignments and the level of parental involvement. Moreover the influence of homework on school achievement and on the relationships between teachers, students and parents is investigated. This study also includes a research that the presents the teachers' attitudes and perceptions of assignements and the value of homework. The participants are teachers from primary and secondary education working in the area of eastern and western Thessaloniki and the districts of Kilkis, Serres and Pieria.
Department: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής
Supervisor:Χατζηδήμου, Δημήτριος
Keywords:Κατ'οίκον εργασία, Μαθητές, Εκπαιδευτικοί, Εμπλοκή γονέων, Σχολική επίδοση, Πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Homework assignments, Students, Teachers, Parental involvement, School achievement, Primary and secondary education
Full Text:Fulltext: Main PDF

 Record created 2009-06-22, last modified 2011-12-07